چگونه مشکل خطای «پوشه‌ی مقصد وجود ندارد» یا «پوشه‌ی مقصد قابل نوشتن نیست» را حل کنیم؟

 هنگامی که دو برنامه‌نویس را به نسخه‌ی ۳.۵ وردپرس فارسی (که به‌نظر می‌آید در اصل ۳.۶ آلفا باشد یا اشتباها ۳.۶ آلفا ترجمه شده‌است!) به‌روزرسانی کردیم با مشکل خاصی مواجه شدیم: هنگام به‌روزرسانی افزونه‌ها وردپرس خطا‌یی می‌داد با این پیام که «پوشه‌ی مقصد قابل نوشتن نیست» درصورتی که وردپرس به پوشه‌ی wp-content دست‌رسی کامل داشت.

 همین چند دقیقه پیش این مشکل با جست‌وحوی فراوان حل شد که البته ما هم نفهمیدیم مشکل واقعا از کجاست ولی بدم نیامد که راه‌حل را با شما به اشتراک بگذاریم.

برای حل مشکل ابتدا مطمئن شوید که دست‌رسی پوشه‌ی wp-content در لینوکس ۷۷۷ است و در ویندوز سرور گروه‌های IUSR و IIS_IUSRS به این پوشه دست‌رسی کامل (full access) دارند و در سرویس‌های میزبانی ویندوز نیز همه‌ی گروه‌ها دست‌رسی کامل به این پوشه دارند.

سپس فایل wp-config.phpتان را باز کنید و خط 

if ( !defined('ABSPATH') )

define('ABSPATH', dirname(__FILE__) . '/');

را بیابید و پس از آن 

define('WP_TEMP_DIR', ABSPATH . 'wp-content/');

را اضافه کنید.

تمام شد! حالا یک وردپرس آماده دارید که همه‌ چیزش راحت به‌روزرسانی می‌شود.

پی‌نوشت: ما عادت داشتیم همه‌ی افزونه‌های‌مان رو در لحظه به‌روزرسانی کنید. باورتان نمی‌شود این چند روزی که ۱۰ – ۱۲ تا افزونه به‌روزرسانی نمی‌شدند چه جنگ اعصابی داشتیم!

البته همه‌ این‌ها توطئه‌ی آمریکاست تا دانش‌آموزان مملکت حواس‌شان پرت به‌روزرسانی وردپرس شود و درست درس نخوانند و بی‌خیال از این‌که پس فردایش آزمون جامع دارند دل‌شان به به‌روزرسانی وردپرس‌شان خوش شود و …  :-D

یک دیدگاه دربارهٔ «چگونه مشکل خطای «پوشه‌ی مقصد وجود ندارد» یا «پوشه‌ی مقصد قابل نوشتن نیست» را حل کنیم؟»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *