دعا کنید…

همه‌تون می‌دونید که ما (من، مهدی و محمد) فردا کنکور داریم و  در این که این آزمون یکی از مهم‌ترین آزمون‌های زندگی‌مونه شکی نیست.

آقای پوردستمالچی (مشاورمون) ازمون درخواست کردند که روز قبل از آزمون سراسری پنج دقیقه قبل از اذان مغرب برای خودمون و همه‌ی کنکوری‌های دیگه دعا کنیم و من هم این‌جا ازتون درخواست می‌کنم که برای ما دعا کنید.

پی‌نوشت ۱: این نوشته با کیبوردی نوشته شده که زبان فارسی نداره دکمه‌هاش. اگه مشکلی املایی وجود داشت به بزرگی خودتون ببخشید.

پی‌نوشت ۲: طبق گفته‌ی آقای پوردستمالچی هرچی تعداد افرادی که دعا می‌کنند بیش‌تر باشه بهتره. لطفا این نوشته رو به اشتراک بگذارید!

پی‌نوشت ۳: بعد از کنکور برنامه‌های خوبی برای وبلاگ داریم :)

پی‌نوشت ۴: پیشاپیش ممنون :))

7 دیدگاه در “دعا کنید…

  1. سلام
    یاد دو سال پیش، چنین مواقعی افتادم
    یادش بخیر

    امسال بین دوستان و رفقا و اقوام، کنکوری نداریم، البته من نمیشناسم…
    برای شما سه کله‌پوک(!) دعا می‌کنم مؤفق باشید و بهترین‌ها براتون مقدر باشه انشاالله…

  2. نفهمیدم مطلب جدیه یا طنزه. اسم وبلاگ رو دو کله  پوک میذاشتین بهتر بود . شما باید طرفدار علم باشین نه این خرافات ها

    1. اول. توهین کردن فقط سطح شخصیت خودتون رو می‌رسونه.
      دوم. پیشنهاد می‌کنم بپذیرید که ممکنه باورهای افراد با باورهای شما متفاوت باشه و دلیلی نداره که باورهای دیگران لزوما چیز غلطی باشه و باورهای شما چیز درستی.
      سوم. زمانی حرف‌تون (راجع به علم) ممکنه درست باشه که ما تمام پدیده‌های هستی رو به صورت ۱۰۰ درصد شناخته باشیم و علم‌مون ۱۰۰ درصد باشه. در صورتی که الان اطلاعات ما خیلی ناقصه.
      چهارم. من دعا کردن رو پدیده‌ي غیرعلمی نمی‌بینم. تعریف شخصی من از پدیده‌ی غیر علمی پدیده‌ایه که خلاف‌ش ثابت شده باشه. نه این‌که از نظر علمی ثابت نشده باشه. ولی تا جایی که من می‌دونم حتی ادعا نشده که دعا کردن پدیده‌ی علمیه.
      پنجم. اگر بخوایم هرچیزی که از طریق علمی ثابت نشده رو اسم‌ش رو بزاریم خرافات شرایط خیلی ناجوری پیش میاد.

  3. طبق گفته‌ی آقای پوردستمالچی هرچی تعداد افرادی که دعا می‌کنند بیش‌تر باشه بهتره. لطفا این نوشته رو به اشتراک بگذارید!

    این افسانه‌ها چیه تو مختون کردن؟ هرچی تعداد بیشتر باشه بهتره! چقدر سریع شما هم حرفش رو با جان و دل پذیرفتید :)))

    البته ما هم قبل کنکور کلی دعا کردیم و کلی التماس و فلان. جاهل بودیم فکر می‌کردیم تاثیری داره. حالا عاقل شدیم.

    راستی پدیده غیرعلمی پدیده‌ای نیست که خلافش ثابت شده باشه. پدیده‌ای است که آزمایش‌های علمی اون رو رد کنند یا اثباتش نکنند. و تاثیر دعا هم به راحتی قابل رده.

    1. – خوشحال می‌شم اگه برای حرف‌تون مدرک بیارید (که دعا از نظر علمی رد شده).
      – دقیقا چون من مدرک معتبری پیدا نکردم برای صحت دعاکردن گروهی، به آقای پوردستمالچی ارجاع دادم.
      – یک‌سری موضوعات خیلی شخصی هستند و یک فرد ممکنه ازش نتیجه ببینه (یا به خودش تلقین کنه از این موضوع نتیجه گرفته). من دعا کردن رو جزو این دسته قرار می‌دم که خودم نتیجه گرفتم توش.
      در واقع اگر بخوایم بحث رو باز کنیم این‌جوری می‌شه که وقتی من دعا می‌کنم یا جواب می‌گیرم یا جواب نمی‌گیرم. زمانی که جواب گرفتم که هیچی. توجیه زمانی که جواب نگرفتم هم اینه که حتما به نفعم بوده که جواب نگیرم. اگر هم بخوایم پایه‌ای تر بحث کنیم من نظرم اینه که خدایی وجود داره (حالا اسمش رو خدا بذاریم یا قدرت برتر یا مادر طبیعت یا خالق یا الله و …) و جهان هستی رو هم ول نکرده. پس منطقیه که از اون درخواست کنیم که کمک‌مون کنه. حالا ممکنه اون درخواست به نفع‌مون باشه و خدا اون رو عملی کنه (یا حتی به نفع‌مون نباشه و عملی کنه) یا بخواد تنبیه‌مون کنه و عملی‌ش نکنه یا به نفع‌مون نباشه.
      در مورد بحث سال کنکور هم مهم‌ترین مطلب اینه که دعا شاید کمک کنه به بهبود نتیجه ولی نمی‌تونه از پایه کل کار رو درست کنه. ینی اولویت اول تلاش خود آدمه. ولی شاید دعا کمک به رفع مشکلاتی که از خود آدم کاری بر نمیاد برای حل‌شون. و باز هم تکرار می‌کنم که این عقیده‌ی منه و مطمئنا با عقیده‌ی شما فرق داره.

    2. در ضمن برای آزمایش یک پدیده باید سعی بشه که اکثر ویژگی‌ها یکی بشن و فقط متغیری که قراره آزمایش بشه تغییر کنه. برای همین هم خیلی مشکوکه که دعا رو بشه از نظر علمی رد کرد. چون داریم راجع به یک پدیده‌ای حرف می‌زنیم که نمود فیزیکی نداره و در بعدی غیرفیزیکی نمی‌دونم چقدر ما شناخت داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *