چگونه از ویندوز ۸ درخواست کنیم تا اینترنت ما را مثل سیاه‌چاله نوش‌جان نکند!

یکی از ایرادهایی که کاربرای ایرانی به ویندوز ۸ وارد می‌کنن اینه که ویندوز ۸ به شدت پهنای باند مصرف می‌کنه (که اون رو به غلط به  Live Tile نسبت دادن که کاملا بی‌ربطه!) و من هم اینو قبول دارم و تجربه‌ش کردم (۵۰۰ مگ تو یه شب!) و البته چون ویندوز ۸ سیستم‌عامل خیلی خوبیه دنبال رفع مشکل گشتم و مشکل (که البته نمی‌شه اسم‌ش رو مشکل گذاشت!) رو پیدا کردم و رفع‌ش کردم.

استفاده‌ی زیاد ویندوز ۸ از اینترنت برمی‌گرده به یه قابلیت خوب اون که اطلاعات اکانت‌تون (از عکس لاک‌اسکرین گرفته تا تاریخچه‌ی IE!) رو با اکانت liveتون sync (همگام‌سازی) می‌کنه و این کار خیلی اینترنت می‌خوره. حالا ما می‌تونیم به ویندوز بگیم که کلا اطلاعات رو همگام‌سازی نکنه یا بهش بگیم که اطلاعات رو وقتی که من از اینترنت محدود استفاده می‌کنم همگام‌سازی نکن. (من هر دو راه رو بهتون آموزش می‌دم)

اول از همه برید توی منوی استارت و روی عکس اکانت‌تون (بالا سمت چپ) کلیک کنید و توی منویی که میاد Change account picture رو بزنید (این یکی از راه‌های دست‌رسی سریع به بخش تنظیماته!)

net1

توی صفحه‌ای که باز می‌شه به بخش Sync your settings برید

net2

اگر می‌خواهید Sync رو کلا غیرفعال کنید توی صفحه‌‌ای که باز می‌شه Sync settings on this PC رو به off تغییر بدید (و کارمون این‌جا تموم می‌شه)

اما اگر می‌خواهید Sync بکنید ولی اینترنت‌تون بلعیده نشه برید به مرحله‌ی بعد

net4

 

و توی صفحه‌ی جدید تا انتهای صفحه برید پایین و گزینه‌ی Sync settings over metered connections رو به off تغییر بدید (و گزینه‌های بالایی رو هرکدوم که دل‌تون می‌خواد رو غیرفعال کنید)

net5

حالا برای این‌که بگید اینترنت‌تون metered connection هستش هر صفحه‌ای که هستید موس‌تون رو ببرید گوشه بالا سمت چپ تا ۵ تا آیکون کنار صفحه ظاهر بشه

net6

آخرین گزینه رو بزنید تا تنظیمات باز بشه

net7net8

و روی آیکون اینترنت (که برای من این‌جا وایرلسه) کلیک کنید

net9net10روی اینترنتی که بهش وصل هستید راست‌کلیک کنید و Set as metered connection رو بزنید

os11

خوب تموم شد! دیگه وقتی به اینترنت محدود وصل هستید اطلاعات‌تون Sync نمیشه. حالا برای این‌که اطلاعات‌تون همگام‌سازی بشه کافیه هر چند وقت یک بار در ابتدای ساعات نامحدود اینترنت‌تون به ویندوز ۸ اجازه بدید اطلاعات‌تون رو همگام‌سازی کنه.

 

البته در مورد این که آیا خوبه که ویندوز از همه‌چی من خبر داشته باشه یا نه (با توجه به وقایع اخیر و PRISM و اینا) می‌شه بحث کرد که چون من به زور بین زمان‌های درس‌خوندنم وقت پیدا کردم که این نوشته رو بنویسم دیگه وقتی برای پرداختن به این موضوع ندارم (باشه سال دیگه بعد از کنکور اگر عمری بود و نتایج کنکور خوب بود!)

فقط این نکته رو بگم که من این رو روی اینترنتی که با کابل متصل می‌شید امتحان نکردم و مطمئن نیستم که می‌شه Set as metered connectionشون کرد یا نه (ویندوزه دیگه :) ) دوستانی که تست کردن بگن که می‌شه یا این که اگر با Lan متصل هستید فقط راه اول رو دارید.

[به‌روز رسانی]

دیشب من یادم رفت اینترنت خودم رو به حالت metered connection برگردونم و حجمم تموم شد :|

14 دیدگاه در “چگونه از ویندوز ۸ درخواست کنیم تا اینترنت ما را مثل سیاه‌چاله نوش‌جان نکند!

  1. سلام
    من چند روز پیش همین مشکل رو داشتم. مشکل از همزمانی ویندوز نیست، اگر چه اون هم به فراخور خودش حجم رو مصرف میکنه. چون من اصلا اکانت لایو ندارم و اصلا گزینه های بروزرسانی من غیرفعال هستن. اگر با نرم افزاری درخواست های http request ویندوز رو کنترل کنید، می بینید که به سایت شرکت ackamitechnology برای بروزرسانی وصل میشه. که این شرکت در واقع ارائه دهنده سرویس cdn هستش. و شرکت های بزرگی مثل مایکروسافت و corel و … برای بروزرسانی نرم افزارهاشون ازش استفاده میکنند. تا جایی که من بررسی کردم ، ویندوز 8 یه سری از آپدیت های حیاتی رو بدون توجه به تنظیمات آپدیت ویندوز نصب میکنه. این خدمات زوری هستش :)
    من تنها راهی که به ذهنم رسید، نصب نرم افزارهای کنترل ترافیک مثل bwMeter برای کنترل پهنای باند بود. در واقع با استفاده از فایروال اونها، سرویس هایی از ویندوز که این کار رو انجام میدادن، تنبیه کردم. یعنی بلاک! البته این روش فکر کنم صددرصد جواب نمیده!

  2. سلام خوش حال شدم بلاگی مثل بلاگ شما را دیدم که بلاگ جدید من مانند آن است ، خوشحال می شوم تبادل لینک کنیم
    open-mind.ir
    البته من 1 برنامه نویس هستم ;)

  3. سلام. با عنوان مطلب خیلی حال کردم!! :))
    این چه کاریه برادر من کافیه دکمه استارت رو بزنی و عبارت sync رو تایپ کنی!
    نگو که همیشه اینجوری میری تو تنظیمات!!

  4. من ک دیگه واقعا نمیدونم باید از دسته این ویندوز 8 چی کار کنم توی 17 دقیقه 124 مگ دانلود کرده
    امیدوارم این روش جواب بده ! از ترسم همش با pc کانکت میشم :(
    مرسی از پستتون

  5. من رفتم تنظیمات لپ تاپ مو چک کردم sync خاموش بود !!!!!! یعنی off بود:-/
    پس دلیله این همه دانلود اینی ک شما میگید نیست :(

  6. کرم پوست اگه نکنی شب بخوابی صبح میبینی اشتراکت تموم شده
    منم اول خیلی مصرف میکرد تو فایروالم همه اپ هاررو بلاک کرده بودم حالا راه بهترشم که گفتند

  7. منم دقیقا مشکل سارا رو دارم sync خاموشه ولی خیلی از اینترنتم میخوره میشه کمک کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *