ایده‌ی خلاقانه: کلاینت غیررسمی اینستاگرام برای ویندوز فون

ویندوز فون ۸، یک سیستم‌عامل نوپا برای گوشی‌ها است که به تازگی وارد بازار شده. طی چند ماه اخیر، بسیاری از اپلیکیشن‌های مهم و ضروری وارد Windows Phone Store شده است؛ جالب است بدانید به گفته‌ی یکی از مدیران ارشد مایکروسافت، ۴۸ اپلیکیشن از ۵۰ اپلیکیشن پرطرفدار، برای ویندوز فون وجود دارد.

تصور می‌کنم دو برنامه‌ی باقی‌مانده، Instagram و Flipboard باشند.

اینستاگرام، یک شبکه‌ی اجتماعی پرطرفدار برای اشتراک عکس‌هاست، و فلیپ‌بورد یک خبرخوان بسیار زیبا و کاربردی.

خیلی از کاربران ویندوز فون، مثل من، حسرت نبود این دو اپلیکیشن کلیدی را می‌خورند. درست است که برای هر دو، جایگزین‌هایی موجود است (مثل PhotoPlay به جای اینستاگرام، و خبرخوان‌های بسیاری که می‌توانند جای فلیپ‌بورد را پر کنند) اما ممکن است جایگزین‌ها، کیفیت مناسبی نداشته باشند، یا اگر داشته باشند، تعداد کاربران کافی ندارند. (برخی عقیده دارند که PhotoPlay از لحاظ تکنیکی اینستاگرام بهتر است، ولی تا زمانی که کاربران در اینستاگرام هستند، نمی‌توان به PhotoPlay امیدی داشت)

instagram-socialmatic-camera

اینستاگرام، به برنامه‌نویس‌های دیگر اجازه‌ی آپلود عکس به اینستاگرام را نمی‌دهد. از این رو، برای ویندوز فون اپلیکیشن‌هایی مانند Metrogram و WPGram ساخته شدند، ولی امکان آپلود عکس به اینستاگرام را نداشتند.

در این میان، عده‌ای از برنامه‌نویس‌ها، به جای حسرت خوردن و التماس به اینستاگرام، به فکر چاره افتادند. آن‌ها یک راه قانونی برای آپلود به اینستاگرام پیدا کردند!

آن‌ها روش خود را به طور دقیق بیان نکردند، ولی گمان می‌کنم کلیّت کار این باشد که آن‌ها تعدادی ماشین مجازی آندرویدی روی سرور‌های خود دارند، و عکس‌هایی که ارسال می‌کنیم از طریق این ماشین‌های مجازی آندرویدی ارسال می‌شوند!

ایده‌ی بسیار جالب و شگفت‌انگیزی است، و البته هزینه‌بر. به همین دلیل است که برنامه‌ی آنها، Instagraph، رایگان نیست و ۲.۵ دلار قیمت دارد.

مشکل اینجا بود که اپلیکیشن آنها فقط می‌توانست در اینستاگرام آپلود کند، و شما برای استفاده از اینستاگرام باید از دو اپلیکیشن استفاده کنید. از این رو سازنده‌های Instagraph و Metrogram به فکر ادغام برنامه‌ها افتادند، تا تجربه‌ی کاملی از اینستاگرام برای کاربران ویندوزفون فراهم کنند!

مشکل دیگر این است که Instagraph نمی‌تواند اکانت جدید بسازد، و برای ساخت اکانت جدید باید از گوشی آی‌او‌اس یا آندرویدی دوستتان استفاده کنید، که به گفته‌ی سازنده‌ی نرم‌افزار، این مشکل هم در نسخه‌ی بعدی حل خواهد شد.

مشکلات بسیاری ممکن است دور و بر ما قدم بزنند، ما عموماً به آن‌ها نگاه می‌کنیم و غصه می‌خوریم. ولی انسان‌های موفق، با قوه‌ی خلاقیت خود با این مشکلات می‌جنگند و آن‌ها را شکست می‌دهند. و این موضوع، محصور به فناوری نیست!

پی‌نوشت: بی‌اختیار یاد آن جوان خلاق میلیونر، Nick D’Aloisio افتادم… (+ و +)

خلاق باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *