پاسخ پرسش‌های خود را آسان‌تر و سریع‌تر بیابید!

شبکه‌ی StackExchange‌ از بزرگترین و موفق‌ترین مجموعه وبگاه‌های پرسش و پاسخ (Q&A) است که در زمینه‌های مختلفی، از برنامه‌نویسی گرفته تا عکاسی و دوچرخه و شطرنج پوشش می‌دهد!

وبگاه‌های پرسش و پاسخ وبگاه‌هایی هستند که می‌توانید روی کمک آن‌ها حساب کنید! StackExchange از بهترین وبگاه‌ها در این زمینه است، کاربران بسیاری در آن فعالیت می‌کنند که می‌توانند به شما کمک کنند. البته سیستم جذاب امتیاز دهی در آن، هر کسی را ترغیب می‌کند که به دیگران کمک کند!

امتیازهای هر کاربر، Reputation نام دارد و شما بر اساس امتیازی که دارید، از قابلیت‌هایی برخوردار خواهید شد.

StackExchange، تعداد ۸۴ وبگاه پرسش و پاسخ در زمینه‌های مختلف دارد، ۱.۹ میلیون کاربر دارد، و شامل ۳.۹ میلیون پرسش و ۷.۹ میلیون پاسخ است…

این شبکه کار خود را با StackOverflow، که یک وبگاه پرسش و پاسخ برنامه‌نویس‌ها است، در سال ۲۰۰۸ شروع کرد. در حال حاضر نیز StackOverflow فعال‌ترین و بزرگترین وبگاه از شبکه‌ی StackExchange است.

از وبگاه‌های دیگر آن می‌توان به SuperUser (وبگاهی برای پرسش و پاسخ در مورد کامپیوتر – مثلا اینکه چطور اوبونتو را در کنار ویندوز XP نصب کنم)، ServerFault (وبگاهی برای پرسش و پاسخ مدیر سیستم‌ها)، Webmasters (همانطور که از نامش بر می‌آید، وبگاهی برای پرسش و پاسخ وبمستر‌ها) و WordPress (وبگاهی برای پرسش و پاسخ در مورد وردپرس) اشاره کرد.

البته ناظم‌های این شبکه کمی سخت‌گیر هستند. و سخت‌گیری آن‌ها در وبگاه‌های بزرگتر، بیشتر هم می‌شود!

مثلاً اگر پرسش شما از قبل در جای دیگری وجود داشته باشد یا این‌که اطلاعات ناقصی را در پرسش خود مطرح کرده باشید، پرسش شما بسته خواهد شد. البته نگران نباشید، کافیست قبل از طرح پرسش، برای چند دقیقه آن‌را در گوگل یا بینگ جستجو کنید!

می‌توانید فهرست همه‌ی وبگاه‌های این شبکه را در اینجا ببینید.

پس اگر کمی انگلیسی بلدید، درنگ نکنید! در هر یک از وبگاه‌های پرسش و پاسخ شبکه که می‌خواهید عضو شوید و سؤالی بپرسید! به زودی پاسخ آن را خواهید یافت.

اگر هم پرسشی دیدید که پاسخش را بلدید، چند دقیقه وقت صرف کنید و به آن کاربر پاسخ دهید. مطمئن باشید نخستین ۱۰ امتیازی که از نخستین + به نخستین پاسخ شما داده خواهد شد برایتان بسیار لذت‌بخش است!

0 دیدگاه در “پاسخ پرسش‌های خود را آسان‌تر و سریع‌تر بیابید!

  1. البته خیلی از پرسش‌ها تو این وبگاه‌های پرسش و پاسخ بدون پاسخ موندن ولی به هر حال بعد از پیدا نکردن پاسخ پرسش‌ها در گوگل میشه روی کمک کاربران وبگاه‌های پرسش و پاسخ برای پیدان کردن پاسخ پرسش‌ها حساب کنیم و نیازی نیست که حتماً انگلیسی بلد باشیم چون نمونه‌هایی از این وبگاه‌های پرسش و پاسخ به زبان فارسی هم وجود داره که تو محیط وب فارسی‌زبان‌ها دارن فعالیت میکنن و پرسش و پاسخ فارسی هم باید بسیار لذت‌بخش‌تر باشه!

  2. درست می فرمایید آقای جهانی!
    از زمان نگارش این نوشته تصمیم داشتم چیزی هم در مورد وبگاه های پرسش و پاسخ پارسی بنویسم. به زودی اون رو می نویسم و منتشرش می کنم. ;-)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *