وب‌نوشت «دو برنامه‌نویس» و شما!

وب‌نوشت «دو برنامه‌نویس» در ابتدای راه خود ، بازدید کنندگانی به دست آورده است و تعداد آنها رو به افزایش است، اما از طرفی دیگر

آمار Google Analytics نشان می‌دهد که بازدید کنندگان ثابت ما رو به افزایش است (و چند آمار مثبت دیگر) که برای من خبری خوشحال کننده است. اما از طرفی، تعداد کم دیدگاه‌ها مرا دلسرد می‌کند. از طرفی علاقه‌مند به نوشتن «کامنت یادتون نره» و این گونه جمله‌های کلیشه‌ای و بعضاً جلف(!) نیستم!!

خب، این وب‌نوشته را صرفاً برای این ارسال کردم که از شما بپرسم، «دو برنامه‌نویس» که در ابتدای راه است، چه نقص‌ها و کاستی‌هایی دارد، نقاط قوت آن چیست، پیشنهاد‌های شما درباره‌ی وب‌نوشت چیست، آیا مایل به نوشتن در «دو برنامه‌نویس» هستید، آیا جهت گیری «دو برنامه‌نویس» مناسب است، آیا «دو برنامه‌نویس» باید به مطالب برنامه‌نویسی اختصاص داشته باشد/یا بخشی از آن را مباحث برنامه‌نویسی تشکیل دهد، و بسیاری از پرسش‌ها که ممکن است در ذهن هر وب‌نویس تازه‌کار خطور کند.

خواهشمندم دیدگاه‌های خود را درباره‌ی «دو برنامه‌نویس» از نویسندگان آن دریغ نفرمایید!

سپاسگزارم!

5 دیدگاه در “وب‌نوشت «دو برنامه‌نویس» و شما!

  1. در مورد مطالب باید بگم که مطالب تا به الان خوب بوده و اینکه اگه بتونید با عرضه محصولاتی اختصاصی سایت رو آپدیت کنید مطمئنا بازدید بیشتر میشه

    به ثمال اگه بتونید یه قالب ترجمه کنید و بزارید به اشتراک در سایت مطمئنا کاربر بیشتری جذب میشه و یا حتی اگه در سایت های قالب بزارید و کپی رایت خودتون رو روش بزارید بازم بازدید کسب میشه ، دقیقا مثل کاری که آی تی بلاگ کرد.

    1. راستش قالب و این‌ها تخصص ما نیست، ولی در حال آماده سازی چند نرم‌افزار هستیم (که در وقت‌های آزادمون نوشتیمشون/می‌نویسیمشون) که اون‌ها رو در سایت قرار خواهیم داد.

      در ضمن، محمد جان که الان به دلیل آزمون مرحله ۲ المپیاد نمی‌تونه مطلب بده، ایده‌ی بانک E-Book های رایگانِ «دو برنامه‌نویس» رو داره. که اگه قرار باشه چنین چیزی راه بیفته، تابستون این اتفاق خواهد افتاد.

      سپاسگزارم!

  2. وب نوشت دو برنامه‌نویس در ابتدای راه خودش میتونه با هدف به اشتراک گذاری دانش و تجربیات در قالب وب‌ نوشته‌ های دو برنامه‌نویس شامل وب‌ نوشته‌ های عمومی و تخصصی با محوریت مباحث فناوری اطلاعات باشه. ولی خب گاهی هم میتونه از مباحث دیگه هم بنویسه. در هر صورت هر چقدر سعی بشه وب‌ نوشته‌ های کوتاه و مفید در اندازه همین مطلب که توسط خود وب‌ نویسان دو برنامه‌نویس نوشته شده باشه و از رونوشت مطالب تا حد امکان کاسته بشه، میتونه بازدید کنندگان ثابت بیشتری رو جذب کنه.
    تعداد دیدگاه‌‌های یک مطلب هم به کیفیت و نحوه‌ی نگارش مطلب توسط وب نویس مربوط میشه که یه وب‌ نویس با تجربه بیشتر سعی میکنه مطلب رو به شکلی نگارش کنه که بازدیدکننده علاقه‌مند باشه برای اطلاعات بیشتر یا بیان دیدگاه خودش در خصوص مطلب دیدگاه ارسال کنه. جمله پایانی هم اینکه موفقیت بیشتر در وب‌ نوشته‌ های دو برنامه نویس هستش نه رو‌ نوشته‌ های دو برنامه‌نویس!
    به درخواست نویسنده دیدگاه ویرایش شده

    1. در زمینه‌ی رونوشت، فکر می‌کنم خیلی کم این اتفاق افتاده. ولی خب، یه سری جاها هست که موضوعی که من در موردش نوشتم رو خیلی‌های دیگه هم نوشتن. (مثل تیزر گالاکسی اس ۳) این جور ارسال‌ها هم قراره دیگه نوشته نشه.
      اما فکر می‌کنم بزرگترین مشکل «دو برنامه‌نویس» کم‌تجربگی در وب‌نویسی هست که نتیجه‌اش میشه همین جریان دیدگاه‌های کم یک مطلب که به قول شما به نحوه‌ی نگارش باز می‌گرده…
      مشکل دیگه هم این هست که محتوای ما، بازدید کننده رو به یه صفحه‌ی دیگه سوق نمی‌ده که خودش مشکل بزرگی هست. در صدد رفع این مشکل نیز (به کمک نمایش «ارسال‌های مرتبط»، «پربازدیدترین‌ها» و «ارسال‌های گذشته(تصادفی)») هستیم.

      سپاسگزارم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *