چرا به کروم بر می‌گردم

حدودا از وقتی که لپ‌تاپم درست شده بود من داشتم از فایرفاکس استفاده می‌کردم. من اون اوایل فایرفاکسی بودم ولی مجذوب UI کروم شدم و حدودا ۳ سال گذشته از کروم استفاده می‌کردم تا این‌که توی فدورا دیدم که فایرفاکس هم UIش رو مثل کروم کرده (البته این چیز خوبی نیست که کپی کنه و من ترجیح می‌دادم که خلاقیت به خرج می‌داد و یه چیز بهتر درست کنه) و همچنین دلایلی مثل بهینه نبودم کروم روی دستگاه‌های ویندوزی باعث شد که برگردم سمت فایرفاکس.

حالا بعد از حدود یک ماه به دلایلی که می‌گم دارم بر می‌گردم به سمت کروم:

۱. توی فایرفاکس سرچ‌باکس و آدرس‌باکس یکی نشدن: درسته که می‌شه از طریق آدرس‌باکس هم سرچ کرد ولی کلیدواژه یا سایتی رو به شما پیشنهاد نمی‌ده و این برای من که خیلی سرچ می‌کنم چیز خوبی نیست.

۲. اگه یه کلمه سرچ کنی فایرفاکس اول سعی می‌کنه اون کلمه رو لود کنه: در واقع یه درخواست به چیزی که شما نوشتید می‌فرسته و اگه جوابی نگرفت سرچ‌ش می‌کنه. بدی این کار چیه؟ اگه از چی‌چی‌شکن استفاده کنید دیگه فایرفاکس متوجه نمی‌شه که جوابی نگرفته بلکه جوابی که می‌گیرید جواب چی‌چی‌شکنه که می‌گه این صفحه وجود ندارد!

۳. وقتی روی لینک فایلی کلیک می‌کنید فایرفاکس تا زمانی که پنجره‌ی دانلود IDM باز بشه فریز می‌شه و این معمولا حدود ۵ ثانیه‌ی عذاب‌آور طول می‌کشه.

۴. فایرفاکس لغت‌نامه‌ی فارسی داره ولی به‌شدت عقب‌افتاده‌ست. همین‌طور لغت‌نامه‌ی انگلیسی‌ش هم جز عقب‌مونده بودن یه‌جاهایی مثل StackOverFlow هم درست کار نمی‌کنه (و به همه‌ی کلمات گیر می‌ده)

۵. توی فایرفاکس نمی‌شه گفت که بوکمارک‌بار رو فقط توی صفحه‌ی New Tab نشون بده: این قابلیت برای من توی کروم خیلی قابل استفاده بود چون موس برای باز کردن یه لینک مسافت کم‌تری رو باید طی کنه و درد دست‌رس‌تر هم هست.

۶. مشابه افزونه‌ی RSS Feed Reader رو توی فایرفاکس پیدا نکردم.

۷. توی فایرفاکس وقتی آخرین تب رو می‌بندی واقعا بسته نمی‌شه و وقتی دوباره برنامه رو باز می‌کنی تب اول اون تبه. (البته این به وسواس من بر می‌گرده ولی بازم برای من مشکله دیگه)

۸. Jadi2 رو نتونستم توی فایرفاکس پیاده‌سازی کنم. (البته زیاد تلاش نکردم)

البته فایرفاکس خوبی‌هایی هم داره. مثلا محتوا رو قبل از لود فایل‌های css نشون می‌ده در صورتی که کروم وایمیسه که این‌فایلا هم لود بشن.

در هر صورت به‌خاطر دلایل بالا و چنتا دلیل دیگه که دیشب یادم بود و الان نیست :)‌ من برگشتم به کروم.

البته موقع نصب کروم هم با این دردسر مواجه شدم که موقع سویچ تب‌ها وقتی بیش‌تر از ۳تا تب داشتم مرورگر حدود ۱ ثانیه فریز می‌شد که با نصب نسخه‌ی بتا حل شد.

یک دیدگاه دربارهٔ «چرا به کروم بر می‌گردم»

  1. من از اولش کرومی بودم و فقط گاها و اونم به خاطر مسخره بازی میرفتم سراغ فایر فاکس ولی اونم بد نیست…

    در هر صورت از نظر من کروم سریع تر و خوشگل تره.

    علاوه بر سرعت چون من صفحه ی نمایش کامپیوترم خیلی بزرگ نیست توی دیدن سایت ها به فضای کمی دسترسی دارم پس طبیعتا از مقایسه ی کروم با حالت فول اسکرین فایرفاکس (!) به این نتیجه رسیدم که کروم برام مناسب تره.

    ممنون از مقایسه ی خوبت…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *