به گوگل کمک کنید تا سایت‌های اسپم رو شناسایی کنه

قبلنا یه زمانی بود که هرچی سرچ می‌کرد اولین سایت‌هایی که می‌اومدن سایت‌های تبلیغ بودن. سایت‌هایی مثل پیامسرا و کلی سایت مسخره که هرچی که سرچ می‌کردید اون‌جا بود. اون موقع‌ها حتی اگه دو برنامه‌نویس رو تو گوگل سرچ می‌کردید اون سایت‌ها می‌گفتن که بله! ما می‌دونیم دو برنامه‌نویس چیه!‌ بیاید تبلیغای ما رو ببینید می‌فهمید دو برنامه‌نویس چیه و از این حرفا.

خدا رو شکر گوگل کلی ایده زد و کلی الگوریتم به کار برد و از قطب شمال و جنوب تا چین رو هم زیرپا گذاشت تا با این سایتا رو از فهرست نتایجش پاک کنه و الان هم اگر سرچ‌تون معقول باشه توی نتایج جست‌وجو سایت اسپمی نمی‌بینید. البته یه جاهایی سایت‌هایی مثل تای‌لانگ دوباره می‌پرن اول نتایج جست‌وجو و کاوشگر (کاربر جست‌وجو کننده!) مورد نظر رو که با کلی امید و آرزو اومده چیزی در بیابه رو کلا ناامید می‌کنن.

یک‌سری آدم خیّر هستند که به گوگل کمک می‌کنن که تای‌لانگ‌ها رو بشناسه و… خوب دیگه توی نتایج‌ش اونا رو نشون نده. خود گوگل هم به کاربراش می‌گه که اگه سایتی رو می‌شناسید که تای‌لانگ بازی در میاره به من معرفی‌ش کنید (تا شاخ‌شو بشکونم!) و ابزارهای مختلف‌ش رو هم به کاربراش می‌ده تا بهش کمک کنن.

منم که از گوگل استفاده می‌کنیم از دوست داریم بهش کمک کنم و همین‌طور از شما هم درخواست کنم که به گوگل کمک کنید. برای این‌کار هم افزونه‌هایی توی گوگل کروم و فایرفاکس هستش که ما قرار بود اینا رو به شما معرفی کردیم (خوب دیگه معرفی شد. برید استفاده کنید!).

من که توی کروم از افزونه‌ی معرفی‌شده استفاده می‌کنم خوبی‌ش اینه که توی صفحه‌ی جست‌وجوی گوگل هر سایتی که اسپم بود رو مستقیما می‌تونم معرفی کنم و این خوبه. فقط نکته‌ش اینه که اگر از سرویس Google Webmaster Tools استفاده می‌کنید، وقتی یه اسپم رو گزارش می‌کنید توی بخش پیام‌هاش گوگل ازتون تشکر می‌کنه.

پی‌نوشت: قضیه‌ی قطب شمال و جنوب الگوریتم پنگوئن گوگله:

googlepenguinقضیه‌ی چین هم الگوریتم پاندای گوگله که دوستان از کونگ‌فو پاندا به‌عنوان نماد این الگوریتم استفاده می‌کنن:

google-panda-update-2011

 

و خوب تای‌لانگ هم دشمن پو توی انیمیشن Kung Fu Panda بوده دیگه (انصافا عکس‌ش هم به سایت‌های اسپمر می‌خوره!)

Tai_Lung_Kung_Fu_Panda_1023