paint.net، یک فتوشاپ تمام عیار

پیش‌نوشت: مدت‌ها پیش در مورد رعایت قوانین کپی‌رایت در دو برنامه‌نویس نوشتم و پس از آن هم سعی کردیم نرم‌افزارهای رایگان و مناسب را جایگزین نرم‌افزارهای پولی‌مان کنیم و نرم‌افزارهای جایگزین Nero و CloneCD و DUMeter را نیز معرفی کردیم. در این‌نوشته می‌خواهیم جایگزینی مناسب کاربران معمولی فتوشاپ (و نه کاربران حرفه‌ای) معرفی کنیم (البته امتحان آن برای کاربران حرفه‌ای نیز بد نیست. سبک و سریع است و مناسب کارهای روزمره‌شان هست!)

خیلی وقت‌ها تنها استفاده‌ای که از فتوشاپ می‌کنیم این است که آن را Resize کنیم (که البته قبلا سرویس آنلاین ‌Picresize را برای این کار معرفی کرده‌بودم ولی حالا از Paint.Net استفاده می‌کنم!) گوشه‌های یک عکس را ببریم،  عکس را روشن‌تر کنیم و کارهایی معمولی که عملا از قدرت فتوشاپ استفاده‌ای نمی‌شود. (بازهم می‌گویم که مخاطب من کاربران معمولی هستند نه حرفه‌ای) نرم‌افزار Paint.Net برای همین کارها ساخته شده است. به کمک این نرم‌افزار شما می‌توانید تصویر را به‌صورت نیمه‌حرفه‌ای ویرایش کنید. این نرم‌افزار ابزارهای زیادی در اختیار شما قرار می‌دهد و در عین حال حجم کمی هم دارد (و سبک است). فایل نصبی این نرم‌افزار تنها ۳ مگابایت حجم دارد (در مقایسه با فتوشاپ خیلی کم‌تر است!) و محیط زیبای و خلاقانه‌ای دارد.

نکته‌ی جالب در مورد سازنده‌ی این نرم‌افزار این است که پس از انتشار این نرم‌افزار مایکروسافت از او درخواست کرده که به مایکروسافت بپیوندد (جمله‌بندی مناسب‌تری پیدا نکردم!) و خوب این به نوبه‌ی خودش جالب است!

البته وبگاه این نرم‌افزار به زیبایی خود نرم‌افزار نیست ولی محیط زیبای برنامه آن را جبران می‌کند. در زیر می‌توانید تصویری از محیط برنامه مشاهده کنید.

pant.net

پی‌نوشت: خوب حرفی برای گفتن باقی نمی‌مونه. فقط اگر از این نرم‌افزار استفاده کرده‌اید یا نرم‌افزار جایگزین مناسب‌تری می‌شناسید در دیدگاه بیان کنید!

پی‌نوشت۲: همین الان که این نوشته داره منتشر می‌شه، آموزش برنامه‌نویسی هم داره آماده می‌شه!

0 دیدگاه در “paint.net، یک فتوشاپ تمام عیار

  1. سلام
    درسته واسط کاربری زیبا و نسبتاً ساده ای داره اما به نظر من نمی تونه جایگزین فتوشاپ باشه.جایگزین فعلی فتوشاپ هم در ویندوز و هم در لینوکس نرم افزار Gimp است که کاملاً رایگان و متن باز می باشد که حتی در سایت sourceforge.net هم به رایگان منتشر شده.
    من در Gimp امکاناتی دیدم که حتی با این همه کار کردن با فتوشاپ درفتوشاپ ندیدم کار باهاش هم در نگاه اول اگه فتوشاپ کار حرفه ای هم باشی یکم سخته اما همه ترفند هاش در گوگل ریخته و فقط کافیه یکم انگلیسی خوبی داشته باشید.
    من که خودم شخصاً فتوشاپ نصب نکردم و به جاش از Gimp استفاده میکنم اما حیف که مراجع فارسی زیادی برای Gimp نداریم اگر شما بتونید مطالبی درباره Gimp بنویسید من یکی که خودم طرفدارش هستم.
    از مطالب مفیدتون هم متشکرم.

    1. در مورد Paint.Net همون‌طور که گفتم برای کاربردهای معمول خونگی ساخته نشده نه طراحی‌های حرفه‌ای فتوشاپی و «یک فتوشاپ تمام عیار» هم منظورم در استفاده‌های خانگی‌ش بوده.
      در مورد Gimp متاسفانه الان اصلا فرصتی برای کار باهاش نیست. ولی بعد از کنکور اگر فرصت کردم حتما امتحان‌ش می‌کنم :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *