ولی بالاخره این دنیا تمام می‌شود!

کمتر از ده روز پیش بود که برخی می‌گفتند کار دنیا دیگر تمام است و همگی رفتنی هستیم. حتا عده‌ی زیادی تا صبح بیدار ماندند تا مطمئن شوند خورشید طلوع می‌کند، یا عده‌ای دیگر در پناهگاه‌هایی پناه گرفتند؛ هر چند که سازمان‌هایی همانند ناسا وقوع هر پیشامد طبیعی را رد کرده بودند… حتا برخی سایت‌های فارسی زبان (مثل این مورد) هم با دلایل علمی و منطقی، نادرست بودن این ایمیل‌ها و پیشگویی‌ها را رد کرده بودند.

اما این تقصیر مایا ها یا نوستراداموس نیست. تقصیر زودباوری ماست. بسیاری از ما دوست داریم که هر خبری را بپذیریم و باور کنیم، حتا اگر یک دروغ بسیار بزرگ باشد.

EndOfTheWorld (2)

خب، دنیا که در ۲۱ دسامبر تمام نشد،‌ بیایید ببینیم دیگر چه روز‌هایی قرار است دنیا تمام شود!

سال ۲۰۱۳: سال ۲۰۱۲ که تازه شروع کار بود! اصل کاری در ۲۰۱۳ است!!

سال ۲۰۴۰: مدتی پیش، یک خرده سیاره کشف شد که گویا گذرش از دور و بر ما می‌گذشت… خیلی سریع پخش شد که «این یکی دیگر پایان دنیاست. اصلاً این بار ناسا خودش این خرده سیاره را کشف کرده!»؛ به خصوص وقتی در ۲۱ دسامبر دنیا تمام نشد، و با توجه به این‌که اگر مردم تاریخ پایان دنیا نداشته باشند روزشان شب نمی‌شود، شایعات قوت گرفت. البته طبق معمول دانش می‌گوید که ما در امان هستیم…

سال ۲۰۶۰: مردم نشسته‌اند و از دست‌نوشته‌های نیوتون به این نتیجه رسیده‌اند که «نیوتون گفته است دنیا سال ۲۰۶۰ تمام می‌شود. نیوتون که خودش دانشمند است،‌ دروغ نمی‌گوید که!». برای اطلاعات بیشتر کافیست عبارت end of the world newton 2060 را جست‌و‌جو کنید. 

همین‌طور بیایید جلو… تا سال ۵۰۰۰۰۰۰۰۰۰ :  می‌گویند سوخت خورشید در آن سال‌ها تمام می‌شود و قیامتی برپا می‌شود که نگو و نپرس. البته این نظریه، علمی و درست است، ولی به نظر من کار به آن جا ها نمی‌کشد! تا آن موقع ما آدم‌ها خودمان را نابود کرده‌ایم یا شاید نابود شده‌ایم، که در این صورت تکلیف مشخص است، یا این‌که کلاً بی‌خیال این کره‌ی دوست داشتنی شده‌ایم و در جای دیگری سکونت گزیده‌ایم…

EndOfTheWorld (1)

و البته سال 1040 : در این تاریخ ظاهرا دیگر عمر دنیا واقعاً تمام می‌شود. یعنی دیگر عمر پروتون‌ها و نوترون‌های دنیا تمام می‌شود و دیگر به نظر نمی‌رسد کسی بتواند زنده بماند!

جالب است بدانید که در گذشته هم چنین پیش‌بینی‌هایی بوده، آن‌هم بسیار زیاد! می‌توانید فهرستی از آن‌ها را در اینجا و اینجا ببینید.

اما صبر کنید، نیازی نیست دروغ‌ها آن قدر ها هم بزرگ و عجیب و غریب باشند تا ما آن‌ها را باور کنیم! یک پزشک فهرست جالبی از دروغ‌هایی از این دست فراهم کرده‌است. آن‌را هم بخوانید بد نیست!

خلاصه این که، ما بسیار دوست داریم که فریب بخوریم. انگار عادتمان شده است. امتحانش هم مجانی است، کافیست در تاکسی بنشینید و هر چه دوست دارید به هم ببافید؛ سیاست‌های کلان اقتصادی جهان را زیر سوال ببرید، از کتیبه‌های باستانی در مورد موجودات بیگانه سخن بگویید، یا حتا نام چند تا از دانشمندان یا تمدن‌های باستانی را حفظ کنید و پایان دنیا یا هر چیز دیگر را به نام آنها بیان کنید… البته می‌توانید چنین چیزی را مکتوب کنید و برای همه‌ی دوستان خود ایمیل کنید یا در شبکه‌های اجتماعی آن را ارسال کنید؛ هیچ بعید نیست تبدیل به شایعه‌ای بزرگ شود!

0 دیدگاه در “ولی بالاخره این دنیا تمام می‌شود!

  1. واقعا مسئله جالبی بود، جایی که شرکت های بزرگی همچون گوگل و دیگر شرکت ها که برای سال های آینده (همچون ۲۰۱۵) برنامه ریزی کرده بودند، ما به فکر این بودیم که دنیا ۲۱ دسامبر تمام می شود، واقعا باعث تاسف است اما در هر حال همه می دانیم که اگر انسان نمیرد مسلما دنیای دیگری نخواهد بود، پس ترس بسیار بیهوده بود و مطمئن هستم در این میان افراد بسیاری بودند که بدلیل این شایعه بسیاری از برنامه های زندگی خود را نتوانسته اند انجام بدهند و متاسفانه کلی شکست خوردند (تنها دلیل یک شایعه بیهوده)
    بازگشت همه بسوی اوست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *