سرعت بارگذاری وبگاه شما چقدر است؟

هر چه سرعت بارگذاری وبگاهی بیشتر باشد، کاربران از آن راضی‌تر خواهند بود. در این نوشته، به شما چند ابزار را معرفی خواهم کرد که می‌توانند شما را در بهبود سرعت بارگذاری وبگاه خود کمک کنند.

در این نوشته، که صدمین وب‌نوشته‌ی «دو برنامه‌نویس» است، سه ابزار برای آنالیز سرعت وبگاه و یک ابزار برای بهبود سرعت وبگاه معرفی خواهم کرد.

ابزار نخست، جی‌تی متریکس (GTmetrix) نام دارد. محیط کاربری آن بسیار شیک و استفاده از آن آسان است. کافی است نشانی وبگاه خود را در جعبه‌ی متنی که در وسط صفحه قرار دارد، بنویسید و دکمه‌ی Test now را کلیک کنید. پس از اتمام آزمایش، اطلاعات مفیدی نمایش داده می‌شود.

ابزار دوم، پینگ‌دام (pingdom) نام دارد. این ابزار هم محیط کاربری ساده‌ای دارد. پس از اتمام آزمایش، حجم آن صفحه از وبگاه شما نمایش داده می‌شود. پروسه‌ی بارگذاری هم در پایین صفحه نمایش داده شده است.

Web page analyser هم کارایی مشابهی دارد. می‌توانید آن را هم امتحان کنید!

سه ابزار بالا، تنها به شما اطلاعاتی در مورد بهبود سرعت وبگاه خود می‌دادند، اما سرویسی که اکنون معرفی می‌کنم، خودش شامل ابزار‌هایی است که سرعت بارگذاری وبگاه شما را تا حدی بهبود می‌بخشد!

نام این سرویس، کلادفلیر است. این ابزار می‌تواند با بهینه کردن فایل‌های CSS، JS و HTML شما، سرعت بارگذاری وبگاه شما، به بهبود سرعت وبگاه شما کمک کند. کلادفلیر فایده‌های دیگری نیز دارد.

نخست اینکه نقش یک CDN را بازی می‌کند، دوم از وبگاه شما در برابر برخی حملات محافظت می‌کند، سوم اینکه ابزار‌های مفید دیگری برای وب‌مستر ها دارد، چهارم این‌که هنگامی که وبگاه شما Down شده باشد، کلادفلیر نسخه‌ی ذخیره شده از قبل وبگاه شما را به بازدیدکنندگان نشان می‌دهد، و… اطلاعات بیشتر در مورد کلادفلیر را می‌توانید در اینجا و اینجا بیابید.

فراموش نکنید که سرعت بالای وبگاه باعث بیشتر شدن بازدیدکنندگان می‌شود، همچنین در سئو نیز اهمیت دارد!

اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، می‌توانید از افزونه‌های Cache استفاده کنید. در مورد افزونه‌های Cache نیز به زودی وب‌نوشته‌ای خواهم نوشت!

آیا ابزار مفید دیگری می‌شناسید؟ آیا تجربیات جالبی در استفاده از این ابزار ها داشته اید؟ در دیدگاه‌ها، آن‌ها را با ما در میان بگذارید!

0 دیدگاه در “سرعت بارگذاری وبگاه شما چقدر است؟

  1. تا یادم نرفته بگم، کمک های وبگاه پینگ‌دام (دیدن این‌که چه فایل‌هایی سرعت بارگذاری رو کند می‌کنن) باعث شد که وب‌نوشت ما از مقام «کندتر از ۹۰ درصد وبگاه‌ها» به مقام «سریع‌تر از ۷۸ درصد وبگاه‌ها» ارتقا پیدا کنه!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *