معرفی برنامه TeraCopy : ابزاری برای تمام فصول

مسلماً برای شما هم پیش آمده که بخواهید تعداد زیادی فایل را کپی کنید (مثلاً به قصد بک آپ گرفتن) و سرعت بالای ابزار کپی فایل در ویندوز، به خصوص در نسخه های قدیمی تر مانند XP، سبب سبز شدن علف زیر پایتان شود. به همین دلیل، ابزارهایی هستند که جهت افزایش سرعت کپی فایل در ویندوز ساخته شده اند.

TeraCopy Portable in Action

یکی از معروف ترین این ابزارها، TeraCopy است. این برنامه قابلیت ایجاد صف از فایل ها، تلفیق شدن با منوی راست کلیک Explorer، پریدن از فایل های خراب یا تکراری، و مهم تر از همه قابلیت کپی فایل با سرعتی بالاتر از سرعت خود ویندوز را دارد. علاوه بر آن، در نسخه جدید آن می توانید از رابط کاربری به زبان فارسی، که ترجمه خوبی نیز دارد، لذت ببرید. این برنامه برای ویندوز نوشته شده و دو نسخه پولی و رایگان دارد. البته برای کاربردهای معمول، نسخه رایگان آن کفایت می کند. نسخه رایگان را می توانید از سایت سازنده دریافت کنید.

این برنامه دارای نسخه پرتابل نیز هست. در صورتی که از PortableApps استفاده می کنید، نسخه پرتابل را می توانید از سایت PortableApps دانلود کنید. در غیر این صورت، از همان نشانی بالا برنامه را دریافت نموده، به هنگام نصب گزینه Portable را انتخاب کنید.

پس از نصب و اجرای برنامه، با چنین پنجره ای رو به رو می شوید (البته اگر زبان ویندوز را روی فارسی تنظیم کرده باشید).

TeraCopy Portable - Persian

برای انتخاب فایل هایی که قرار است کپی شوند، کافی است آن ها را بکشید و در این پنجره رها کنید (Drag & Drop). برای انتخاب مقصد، روی گزینه “انتخاب پوشه ی مقصد” کلیک کرده، از منویی که باز می شود گزینه مناسب را انتخاب نمایید. بسته به تعداد فایل ها، مقداری به طول می انجامد تا TeraCopy تمامی فایل ها را به صف خود اضافه کند. سایر گزینه ها گویا هستند، تنها گزینه “بیشتر” را توضیح خواهم داد. با کلیک بر روی این دکمه، صف فایل ها به نمایش در می آید (شکل زیر). علاوه بر آن، گزینه هایی مانند خالی کردن صف و گزارش کارهای انجام شده نیز ظاهر می شوند.

TeraCopy Portable - Queue

برای دریافت این برنامه، به نشانی codesector.com/downloads بروید.

سایت سازنده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *