نصب برنامه هاي تحت وب بدون نياز به دانلود و آپلود

شايد تا به حال به اين بر خورده باشيد که براي نصب يک نرم افزار بر روي وب سايت خود، بايد فايل هاي مورد نياز را بر روي کامپيوتر خود دانلود و سپس بر روي سرور آپلود نماييد.

با استفاده از روش زير، مي توانيد انواع نرم افزار هاي تحت وب (مثل CMS ، فروم و …) را بدون نياز به دانلود و آپلود بر روي فضاي وب خود (حتي فضا هاي وب رايگان) نصب کنيد.

روش اول : از وب سايت up5.gigfa.com استفاده کنيد. در اين وب سايت سرور ftp خود، و نام کاربري و رمزعبور خود را وارد کنيد. سپس سيستم مورد نظر را انتخاب و پوشه ي مورد نظر براي نصب (بر روي ftp) را وارد کنيد. سپس کد امنيتي را وارد کرده و روي دکمه ي “شروع انتقال فايل” کليک کنيد.

اين عمل يک يا چند فايل ZIP را در پوشه ي مشخص شده قرار مي دهد.

سپس از طريق سايت www.webftp.jbi.in (يا www.net2ftp.com) وارد ftp خود شده، به پوشه ي مورد نظر برويد، فايل (هاي) ZIP را انتخاب و سپس روي دکمه ي Unzip کليک کنيد.

*مزيت اين روش ، سادگي آن است و عيب اين روش، محدوديت سيستم هاي قابل نصب است.

روش دوم: در اين روش، محدوديتي در سيستم هاي قابل نصب وجود ندارد. اما کمي پيچيده تر است.

ابتدا اسکريپت extplorer را بر روي هاست خود نصب کنيد. extplorer يک نرم افزار مديريت فايل قدرتمند تحت وب است. براي دانلود extplorer 2.01 اينجا را کليک کنيد (پس از دانلود و آپلود اين 1 مگابايت، ديگر نيازي به دانلود و آپلود فايل هاي ديگر نخواهيد داشت!)

سپس به پوشه ي مورد نظر رفته (يا آنرا از طريق extplorer بسازيد!) سپس بر روي دکمه ي Upload () کليک کرده، در پنجره ي باز شده روي Transfer From another server کليک کنيد و آدرس فايل مورد نظر را از سايت مربوطه (فايلي که قبلاً بايد دانلود و آپلود مي کرديد) در يکي از جعبه هاي متن کپي کنيد و بر روي Upload کليک کنيد. صبر کنيد تا انتقال تمام شود. سپس از طريق دکمه ي Extract () فايل را از حالت فشرده خارج کنيد.

 

 

*در هر دو روش فوق، پس از Unzip کردن، بايد به نشاني اينترنتي اي که برنامه را در آن نصب کرده ايد برويد و طبق دستورالعمل خود برنامه، آنرا نصب کنيد.

 

0 دیدگاه در “نصب برنامه هاي تحت وب بدون نياز به دانلود و آپلود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *