دیگر در گوگل مشکل نیم‌فاصله نداریم!

دیروز نوشته‌ای منتشر کردم و در آن افزونه‌ی خودم که برای رفع مشکل نیم‌فاصله در گوگل بود رو معرفی کردم. قبل از انتشار افزونه مخصوصا به چندتا سایت (که می‌دونستم از نیم‌فاصله استفاده می‌کنن مثل یک پزشک و ویکی‌پدیا فارسی) سر زدم و مطمئن شدم که مشکل حل نشده البته در جست‌وجو به یک مورد عجیب که نیم‌فاصله داشت برخوردم ولی اهمیتی ندادم و فکر کردم که شاید مشکل عمومی است و آن سایت از کارکتر دیگری استفاده می‌کند.

پس از انتشار افزونه نگاهی برای بازنویسی نوشته‌ی قبلی (به توصیه‌ی مهدی) به site:2barnamenevis.com در گوگل انداختم و در کمال تعجب دیدم که نام دو برنامه‌نویس در تعداد زیادی از نوشته‌ها با نیم‌فاصله نوشته می‌شه.

Capture10

 

Capture11

 

Capture12

پس از بررسی دوباره فهمیدم که هنوز نوشته‌های نیم‌فاصله دار یک پزشک بدون نیم‌فاصله نمایش داده می‌شن و برای همین در مورد کارکتر نیم‌فاصله‌ای که گوگل نمایش می‌دهد تحقیق کردم و به کارکتر زیر رسیدم.
‌
که به شکل زیر نیز نوشته می‌شود
‌
این کارکتر طبق گفته‌ی ویکی‌پدیا کارکتر نیم‌فاصله هستش و در حال حاضر توسط گوگل پشتیبانی می‌شه (این یعنی این درخواست من جواب داد! هورا!). ولی هنوز هم نوشته‌های یک پزشک بدون نیم‌فاصله میان و من فکر کنم مشکل از وردپرس جناب مجیدی یا قالب‌شون باشه. در هر صورت از شانس خوب بنده در همین روزهایی که افزونه منتشر شده گوگل این قابلیت رو اضافه کرده البته من بیش‌تر خوش‌حالم تا ناراحت چون سایت با نیم‌فاصله بهتر از سایت با فاصله هستش.

در ضمن اگر هنوز وردپرس‌تون مشکل داره پیشنهاد می‌کنم افزونه رو امتحان کنید شاید جواب داد در غیر این صورت مشکل از وردپرس یا قالب‌تون هست. البته کش گوگل هم مهمه و اهمیت سایت‌تون. یعنی ممکنه نوشته‌های قدیمی‌تر هیچ‌وقت کش‌شون تغییر نکنه و گوگل هم نیم‌فاصله رو تأثیر نده. پس تغییر رو باید توی نوشته‌های جدیدترتون مشاهده کنید.

ولی از همین الان نوشته‌ی قبلی رو از اعتبار ساقط می‌کنم چون دیگه نیازی بهش نیست.

موفق باشید و نمی‌دونید چقدر خوشحالم.

چون وردپرس با افزونه‌ی کمتر = سرعت بیش‌تر (حتی اگر آدم خودش افزونه رو نوشته باشه!)

11 دیدگاه در “دیگر در گوگل مشکل نیم‌فاصله نداریم!

  1. سلام. من متوجه نشدم جریان چیه :(
    یعنی چه کار میکنن اون کاراکترها؟ یعنی اگه الان ما یک متنی رو با نیم فاصله بنویسیم، طرفی که بیاد توی گوگل سرچ کنه با فاصله کامل، گوگل خودش میفهمه این فاصله با اون نیم فاصله فرقی نداره و ما رو توی نتایج نشون میده؟

    در ضمن من میخواستم یک افزونه بدم برام بنویسن که اگه توی متنمون کلمه نیم فاصله دار بود لحظه ارسال پست اتوماتیک همه این نیم فاصله ای ها به فاصله تبدیل بشه و اگه کلمات دوبخشی با فاصله کامل بود، نیم فاصله ای بشه (یعنی الان افزونه های موجود که به صورت یک طرفه نیم فاصله رو به فاصله تبدیل میکنن من میخوام افزونه دوطرفه بسازم. که متنم یک ویرایشی شده باشه و به دلایل دیگه ) حالا سوالم اینه که به نظرتون فایده یا ضرر این افزونه چی خواهد بود؟

    1. سلام. من متوجه نشدم جریان چیه :(
      یعنی چه کار میکنن اون کاراکترها؟ یعنی اگه الان ما یک متنی رو با نیم فاصله بنویسیم، طرفی که بیاد توی گوگل سرچ کنه با فاصله کامل، گوگل خودش میفهمه این فاصله با اون نیم فاصله فرقی نداره و ما رو توی نتایج نشون میده؟
      ————
      سلام. بحث اینه که برای مسائل امنیتی، گوگل میاد و به‌صورت دستی تمام کارکترهای یونیکدی که منطقیه توی نوشته باشن (حروف و علائم) رو توی صفحه‌ی نتایج نشون می‌ده. یعنی اگر کارکترهایی که نمود دیداری ندارند توی نوشته استفاده بشه گوگل خودش حذف‌شون می‌کنه.

      قبل از زمان نوشته‌شدن این نوشته کارکتر نیم‌فاصله جزو کارکترهای استاندارد گوگل نبود و گوگل اون رو حذف می‌کرد. مثلا عتوان دو برنامه‌نویس توی گوگل به‌شکل دو برنامهنویس نمایش داده می‌شد.

      توی بحث جست‌وجو با نیم‌فاصله من ترجیح می‌دم این کار رو نکنم. چون افراد کمی هستند که از این استفاده کنند. و این یعنی نتایج کم‌تر وقتی با نیم‌فاصله جست‌وجو می‌کنید.

  2. سلام
    ممنون میشم روشی رو هم برای تایپ نیم فاصله در گوگل داک (مورد استفاده تو مرورگر کروم تو ویندوز) پیشنهاد بدین
    مچکرم

    1. سلام. این به مرورگر یا نرم‌افزار ربطی نداره و شما برای تایپ نیم‌فاصله می‌تونید از کیبورد استاندارد فارسی استفاده کنید: توی ویندوز ۷ به قبل از فایلی که در آخر این نوشته وجود داره می‌تونید استفاده کنید http://2barnamenevis.com/changes-of-standard-persian-keyboard/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *