همیشه آپدیت بودن خوب نیست!

داستان از این‌جا شروع می‌شه که ویندوز ۷ و ۸ در لپ‌تاپ من با یک مشکل کم‌یاب مواجه بودند. و اون هنگ (freez) کردن ناگهانی ویندوز بوده که حتی پس از ری‌استارت هم مشکل حل نمی‌شده و کمی بعد از بوت‌شدن سیستم‌عامل سیستم دوباره هنگ می‌کنه. فکر کنم اصطلاح واکنش‌های زنجیره‌ای مناسب باشه و در این‌جا زنجیره‌ی ما هنگ کردن سیستمه.

چندوقتی به فدورا مهاجرت کردن و واقعا ازش لذت بردم ولی نمی‌تونستم از سی‌شارپ دل بکنم و اصولا برنامه‌نویسی دات‌نتی هستم (اگر این تیکه رو نفهمیدید نتیجه‌ی کلی این که دات‌نت مال ویندوزه و برای برنامه‌نویسی‌ش هم باید ویندوز داشت) و حتی wine هم کمک نکرد (wine شبیه‌ساز ویندوز در سیستم‌عامل‌های لینوکسیه و تا حد خوبی هم جواب می‌ده ولی برای من جواب نداد!) و من دوباره به ویندوز بازگشتم (دقیقا روز قبل از انتشار فدورا ۱۸! باورتون می‌شه؟!؟)

خوب بعد از نصب دوباره‌ی ویندوز طبق عادت ویندوز آپدیت رو باز کردم و همه‌ی آپدیت‌های را برای دانلود و نصب انتخاب کردم. در همین حین واکنش‌های زنجیره‌ای هنگ سیستم‌م دوباره شروع شد و من مجبور شدم همون اول کاری دوباره ویندوز نصب کنم!

این دفعه به پیشنهاد مهدی آپدیت‌ها رو دونه به دونه نصب می‌کردم و قبل از نصب هم یه restore point می‌ساختم که اگر مشکلی پیش اومد بشه برگشت به مرحله‌ی قبلی. حدود ۲۰ تا آپدیت بود و از شانس خوب بنده  دقیقا آپدیت بیستم که آپدیت درایور Lan سیستم بود باعث این مشکل بود و پس از سرچ توی گوگل فهمیدم که مشکل ریشه داره و دلیل هنگ‌های زنجیره‌ی ویندوز ۷ من هم همین بوده!

خواستم بگم همیشه آپدیت بودن خوب نیست مخصوصا اگر آپدیت‌کننده‌تون باگ داشته باشه!

پی‌نوشت۱: هنوز دنبال راه فرارم که برم فدورا رو هم در کنار ویندوز نصب کنم!

پی‌نوشت۲: درایوری که مشکل داشته این بوده:

Qualcomm Atheros - LAN - Qualcomm Atheros AR8131 PCI-E Gigabit Ethernet Controller (NDIS 6.30)

و نکته‌ش اینکه که NIDS 6.30 هم به نظر می‌رسه برای ویندوز ۶.۳ باشه. یعنی ویندوز ۹! (ویندوز ویستا ویندوز ۶.۰ بوده، ۷ می‌شه ۶.۱ و ۸ هم ۶.۲)

پی‌نوشت۳: ای نوشته «باشد که عبرت گیرید از سرگذشت پدرانتان» بوده. (شاید یه دسته به این نام ساختم!)

پی‌نوشت۴: شما هم اگر این درایور رو دیدید آپدیت‌ش نکنید. مشکل واقعا ریشه داره. اطلاعات بیش‌تر

10 دیدگاه در “همیشه آپدیت بودن خوب نیست!

  1. برای نصب فدورا در کنار ویندوز، بهترین راه دوال بوت کردنه. خیلی هم ساده‌ست. فقط باید حتماً فدورا رو بعد از ویندوز نصب کنی، وگرنه بوت لودر نمی‌شناسدش و بوت نمی‌شه. پارتیشن‌بندی هم باید بی‌دردسر باشه.

    1. من با نصب فدورا مشکلی ندارم. قضیه اینه که من باید یه ویندوز ۷ کنار ویندوز ۸ داشته باشم. به تجربه متوجه شدم وقتی هنگ‌های زنجیره‌ای شروع می‌شه یکی از درمان‌ها اینه که یه بار به‌جای ۸ برم تو ۷ و مشکل حل می‌شه. ولی فدورا رو تست نکردم. شاید فردا نصب‌ش کنم. امشب که گذشت.

    1. کلا از محیط VS یا همون Visual Studio برای برنامه‌نویسی لذت می‌برم. مونو تمام امکانات دات‌نت رو نداره و بعضی جاها آدم گیر می‌کنه. کلا ترکیب برنامه‌ی ویندوزی و لینوکس چیز جالبی از آب در نمیاد چون دات‌نت برای ویندوز بهینه‌سازی شده و امکاناتش روی لینوکس ممکنه کار نکنه.

  2. سلام
    میشه چند تا منبع اموزشی برای یادگیری ویژوال استدیو معرفی کنید
    فارسی،انگلیسی،کتاب،فیلم و….

    1. من خودم VS رو با آزمون و خطا یاد گرفتم. تنها چیزی که از قبل می‌دونستم این بود که Shift+Space راهنمایی‌ها رو نشون می‌ده. کتابی نمی‌تونم معرفی کنم ولی مطمئنم که اگر مشکلی براتون پیش بیاد گوگل دوست شما خواهد بود و پیشنهاد منم اینه که با آزمون و خطا یاد بگیرید.
      موفق باشید!

    2. توصیه‌‌ی احمدعلی شفیعی کاملاً درسته، ولی برای شروع برنامه‌نویسی این روش احتمالاً مناسب نیست و بهتره قبلاً با زبان ساده‌تری مبانی رو یادگرفته‌باشید. VB6 با این که قدیمیه، ولی به نظر من برای شروع برنامه‌نویسی ویژوال بهترین گزینه‌ی موجوده. امکانات زیادی نداره و ساده‌ست و همین باعث میشه که خیلی برای شروع مناسب باشه. علاوه بر آن، یک برنامه‌نویس VB6 بدون سختی زیادی می‎تونه سراغ دات نت هم بره. البته این نظر شخصی منه و لزومی نداره که درست باشه.

  3. ببخشید دستم رفت روی ارسال
    برای این یکی لینک دانلود میحط برنامه(مثل فری پاسکال که معرفی کردید) واموزشش لطفا معرفی می کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *